efficio.

Young Designers Fashion Show

Publicerad 2011-05-17 14:36:00 i jag,

i söndags den 15:e maj hölls det ett event i Brunogalleran på södermalm. det var tre ungdomar från jensen östra som hade Young Designers Fashion Show som projektarbete vilket innebar att dem annordna en modevisning där unga designers fick visa upp deras kläder. jag deltog och här är resultatet av kvällen.
malin och josefine tar luft efter mycket provande och trixande med kläderna backstage där det inte fanns luft nog.
kläderna passade dem helt perfekt!
Mika bättrar på sminket!
jag fixar med cornelias klänning. vi fick både klippa, sy, nåla med alla kläder för att allt skulle bli som jag ville.
nervösa tjejer 20 minuter innan det är dags!
det var över 60 modeller backstage och här trängs vi för att stå där vi ska i ledet.
cornelia och malin var riktigt snygga!
adrenalinkickar! bästa gänget!
det blev mycket mingel efteråt..
jag, lina, amanda och emma efter att vi visat våra kolletioner. <3
såklart var det var dj;s på plats!
även modeller behöver mat! donken nästa!
kvällen blev riktigt lyckad och allt löste sig med modellerna som tur var. dem lyssnade, tog åt sig och peppade. jag pointerade allt hundra gånger och var nog världen hök backstage. dem ägde! alla var nervösa och adrenalinet pumpade som aldrig förr. även om bilderna inte är tipp-topp får dem tala lite för sig själv toppat med ett citat av josefine; "....allt drog igång och kön med alla modeller som stod och väntade på sin tur backstage blev mindre och mindre. Till slut var den min tur och jag gick upp för trappan och ut mot strålkastarna, ensam, på catwalken. Där var det fullt med publik och flera kameror riktades mot mig. Där framme posade jag, vände sedan om och gick mot en gång där alla fortsatte kolla på mig. Det var en så sjuk känsla att vara där uppe och så himla kul att ha gjort det! Jag är så glad att jag bestämde mig för att ta mig dit tillslut, så sjukt värt!".
jag vill tacka alla tusen gånger om! bilder på själva modevisningen och minglet efteråt kommer innom kort!

Kommentarer

Postat av: Josefine

Publicerad 2011-05-20 13:36:01

så jääävla kul lisa!!! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela