efficio.

räknar kråkor

Publicerad 2011-06-09 17:17:12 i jag,

det här var den sjunde natten jag sov borta på 9 dagar. anteckningsappen på iphonen är en sån app jag fyller med ord på toan, på hötorgstrappan under lunchen eller på en fest när alla runt om än är fulla och man själv inte är det. igår sågs trädtopparna från soffkanten och genom husets gigantiska föster fyllda av den äldre sortens glas såg man havet som en teckning bakom allt grönt. fast månen inte hade lyst allt för länge började det ändå ljusna i takt till tonerna som hans gitarr lämnade ifrån sig i andra änden av soffan. här någonstans sjönk jag ner och lämnade ifrån mig lite va mig till er. rader. tankar. ord. paralleller. funderingar. konstateringar. dock raderades det av mig igen morgonen därpå eftersom ni fick en för stor bit av kakan. som när någon frågar om den får smaka på ens mars och istället hugger en gigantisk bit. när suget kommer tillbaka önskar man att man inte hade dragit av så långt av pappret. det äldre slaget trägolv försvann under en fatboy som tyngdes ner av ebba och amanda insvepta i två fluffiga duntäcken dem snott från övervåningen. även om vi satt på undervåningen var vi högt över allt annat på ön. den natten sov vi två i en koja. då var vi ännu högre upp. allt doftade trä. bland spindelnät väcktes vi av en gul sol. jag frös aldrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela