efficio.

jag vill dingla med benen utan att du drar i min sko

Publicerad 2011-03-28 23:07:00 i collage,

Högt uppe bland träden där fåglarna bo önskar jag sitta i lugn och ro. ingen skulle veta var jag fanns. ingen skulle fråga var jag var någonstans. jag ville jag kunde få sitta i träd och luta mitt huvud in mot barken. jag ville jag kunde få tro en enda dag att jag aldrig mer behövde gå på marken.

Jag ville, jag kunde få sitta i en ek. jag ville, jag kunde få glömma hur allt svek mig. allt utom rösten, allt utom min tro. nu vill jag bara sitta här där fåglarna bo. allt det du gett mig vill jag dra isär. allt det du söndrat vill jag vårda här. klättrar jag uppåt mot himlens höjd hör jag inte när du är missnöjd. jag ser att du talar om jag tittar ner men hör inte längre vad du vill mig. din mun kanske rör sig men vad rör det mig. jag hör inte vad du säger till mig.

Så glöm vem jag var för jag finns inte mer. jag kan men jag vill aldrig mer klättra ner. låt mig bara vara, låt mig tiga still. jag kan ändå aldrig bli som du vill. om någon ser mig sitta i mitt träd och ropar, kom ner på jorden. så ska jag svara som fåglarna gör, med en sång befriad från orden. jag säger la, la…

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela