efficio.

stängd dörr.

Publicerad 2010-12-23 00:28:22 i Allmänt,

jag kan inte skriva om sånt som händer inom mig när det känns som att det jag får ur mig via mina
fingrar flyger bortom tangenterna, lixom ut genom dörren om inte dörren är stängd. in till vardagsrummet
och till dit alla är. när omgivningen inte känns rätt kan jag inte formulera mig som jag vill. nog bäst
att jag går och gör dörren ett med väggen så mina texter inte försvinner någonstans. jag kan heller
inte låta någon annan stänga dörren. för då får jag en inbillning om att orden kan tala. tala till den
som försöker lyssna till sådant som skrivs ner. jag kan låta helt dum i huvudet. men om ni nu ska
få veta, är det bäst att självaste jag stänger dörren och låter den vara stängd till jag sätter punkt.
jag återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela